Studentský startup Mary Poppins proměnil péči o děti v podnikatelský nápad

Mnoho studentů rozbíhá své první podnikání již během studia. Oblastí, ve kterých se studenti angažují, je přitom nepřeberné množství. Studentka Fakulty managementu v Jindřichově Hradci Liliana Asfour spolu se svou sestrou založila startup pomáhající rodinám s péčí o děti a domácnost. Jejich startup Mary Poppins již od roku 2014 propojuje rodiny s profesionálními chůvami. Služby péče o děti přitom nabízejí nejen domácnostem, ale také firmám a hotelům, kde se věnují péči o děti jejich zaměstnanců či klientů. Projekt Mary Poppins je aktuálně jedním ze startupů podnikatelského akcelerátoru Vysoké školy ekonomické (VŠE) xPORT.

Můžete nám přiblížit váš startup?

Naše firma se zabývá primárně hlídáním dětí, a to jak v rodinách, tak ve firmách. Rodiny či firmy nás kontaktují s cílem najít chůvu podle svých požadavků a preferencí a my jim na základě těchto požadavků vyhledáme a poskytneme vhodnou chůvu z naší databáze. A jelikož naše chůvy známe a známe také jejich požadavky, přesně víme, koho poskytnout. Díky tomu šetříme oběma stranám mnoho energie a času. Navíc je služba individualizovaná a spokojenost garantovaná.  

Jak nápad vznikl?

Samy jsme začínaly jako chůvy a víme, jak pro nás bylo složité najít rodinu, která by vyhovovala nám a které zase budeme vyhovovat my. Než jsem našla svou první rodinu, ve které jsem hlídala, stálo mě to spoustu úsilí především při hledání a při kontaktování jednotlivých rodin. 

Proč právě Mary Poppins?

Název vznikl díky „kouzelné“ pohádkové chůvě Mary Poppins, která děti vychovávala pomocí her a dobrodružství. A právě takové chůvy hledáme a dále doporučujeme. 

Kolik vás je v týmu?

Firmu vedeme společně se sestrou Sarah. Zatímco já jsem získala vzdělání v podnikové ekonomice, Sarah jej získala v managementu vzdělávání a sociální politice. Vzájemně se tak naše znalosti skvěle doplňují k bezproblémovému chodu firmy. Aktuálně náš tým tvoří pět pracovníků na hlavní pracovní poměr a několik dalších na dohody. 

V jakém stádiu se projekt nachází? Máte dostatek chův i zákazníků?

Řekla bych, že se nacházíme ve fázi růstu. Máme stálé zákazníky i poměrně rozsáhlou databázi výborných chův. Ovšem stále je co inovovat a na tom aktivně pracujeme.

Jaké máte nároky na chůvy zapojené do projektu?

Nejdůležitější je samozřejmě praxe v oboru, kterou je vždy nutné doložit. Mnoho našich chův má dosažené vzdělání v oblasti pedagogiky či sociální péče, což je podmínkou pro péči o děti mladší tří let. Pokud toto vzdělání chůva nemá, může si udělat rekvalifikační kurz přímo pro tuto pozici. Samozřejmostí je pak plnoletost a bezúhonnost. 

Dle stránek xPORTu se váš projekt netýká pouze péče o děti, ale také o domácnost. Rozlišujete tyto dva segmenty?

Službu se snažíme nabízet jako balíček – hlídání dětí a péče o domácnost. Samozřejmě ale máme i klienty, kteří tyto služby odebírají jednotlivě. 

Jak se o vás mohou lidi dozvědět? Máte interaktivní platformu, na které se mohou domácnosti s chůvami propojovat?

Nejčastěji nás klienti kontaktují pomocí formuláře na našem webu mpoppins.cz. Dozvědět se o nás ale mohou i ze sociálních sítích. Mnoho klientů nás také kontaktuje na základě doporučení, a to nás moc těší. Naše práce přitom stojí na individuální péči a komunikaci.

Využívání služeb chův již není lidem úplně cizí, existuje mnoho společností zabezpečujících tuhle službu. V čem je startup Mary Poppins lepší v porovnání s konkurencí?

Konkurence je v každém oboru a asi vždy bude. Proto se ráda řídím heslem: „Když dva dělají totéž, není to totéž.“  Svou práci se snažíme dělat na 100 % ke spokojenosti všech zúčastněných stran. A právě pozitivní zpětná vazba je pro nás to nejdůležitější.

Využíváte v podnikání znalosti získané studiem na VŠE?

Samozřejmě. Často využívám znalosti získané na VŠE a rozhodně nelituji rozhodnutí přihlásit se na Fakultu podnikohospodářskou. Vždy, když jsem se na přednáškách něco nového dozvěděla, snažila jsem se to implementovat do vlastní firmy. V prváku jsem se například naučila, jak si založit firmu a vytvořit podnikatelský plán. Ve druháku jak na marketing a ve třeťáku jsem si už mohla zkusit udělat strategickou analýzu.

Jak zvládáte kombinovat studium a rozjezd vlastního podnikání?

Přiznávám, že jsem se během bakalářského studia často na přednáškách věnovala i práci. Proto jsem se rozhodla magisterské studium studovat kombinovaně. Aktuálně se přes den věnuji práci a po večerech pak škole – a takhle mi to vyhovuje. 

Jak vám v rozjezdu podnikání pomáhá xPORT?

xPORT, ale i podnikatelská poradna na VŠE, respektive jejich mentoři, nám velmi pomáhají posouvat se a dělat správná rozhodnutí. Určitě bych xPORT i podnikatelskou poradnu doporučila dalším studentům-podnikatelům. 

Zkomplikovala koronavirová krize i vaše podnikání? Jaké máte plány do budoucna?

Koronavirová krize pro nás naopak byla příležitostí a zároveň nám ukázala cestu, kudy se vydat dále. Aktuálně je v plánu zlepšovat a modernizovat naše služby.

Zdroj: iList